Splošni pogoji

SPLOŠNI POGOJI IN NAVODILA ZA TURISTIČNE ARANŽMAJE

Splošna določila
Splošni pogoji in navodila za potovanje so sestavni del pogodbe, ki jo s podpisom pogodbe/prijavnice skleneta Adria potovanja d.o.o. (v nadaljevanju Adria potovanja) oz. pooblaščena turistična agencija in potnik, ki se prijavlja za določen turistični aranžma. Šteje se, da veljajo splošni pogoji Adria potovanja, če v teh splošnih pogojih glede turističnih aranžmajev drugih organizatorjev potovanj ni drugače določeno.

V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje prek interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev poslovanja takrat, ko je telefonsko oziroma po internetu naročil turistični aranžma. Z določili splošnih pogojev in navodili se potnik lahko seznani na spletni strani www.adria-potovanja.si.

Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup in plačilo turističnega aranžmaja ali druge storitve Adria potovanja in se nanj nanašajo ti Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje.

Storitve vštete v aranžma
Če ni v programu drugače določeno, so v ceni aranžmaja vštete prevozne (letalski prevoz – ekonomski razred), hotelske in gostinske storitve, navedene v programu potovanja ter organizacija potovanja.
Če ni v programu drugače določeno, veljajo cene posameznega turističnega aranžmaja na osebo, za nastanitev v dvoposteljnih sobah.
Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceno aranžmaja (enoposteljna soba, posebna prehrana…), zato jih potnik plača posebej. Potnik izrazi željo po dodatnih oz. posebnih storitvah ob prijavi, doplača pa jih na ceno aranžmaja po veljavnem ceniku. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve turističnemu vodniku oz. predstavniku Adria potovanja v kraju, kjer je storitev opravljena, v ustrezni valuti).

Prijave in vplačila
Potnik se lahko prijavi za potovanje pri Adria potovanja ali v pooblaščeni agenciji. Ob prijavi je potnik dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter vplačati varščino. Za zavezujočo prijavo se poleg izrecne pisne prijave oz. podpisane pogodbe, šteje tudi vsako naročilo posredovano v pisni ali ustni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, identifikacijo plačilnega instrumenta, plačilo prijavnine oz. njenega dela, konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo, ali prijavo, ki vsebuje kateregakoli izmed navedenih podatkov. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oz. posledice nastale v zvezi s tem. Adria potovanja za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev v višini 15,00 € na prijavnico in jo zadrži ob morebitni odpovedi aranžmaja.
Potnikova prijava velja za potrjeno, ko prejme v izpolnitev in podpis pogodbo/prijavnico in ko vplača varščino. Varščina, ki jo potnik plača ob prijavi, znaša 30 % cene aranžmaja oz. toliko, kot je navedeno v programu potovanja. Preostali del plača najmanj 14 dni pred začetkom potovanja. Potnik je ob odhodu potovanja dolžan predložiti vodji potovanja dokument o plačanem aranžmaju. Potnik, ki je v turistični agenciji Adria potovanja rezerviral potovanje oziroma turistični aranžma, lahko spremeni imena potnikov brez zaračunavanja dodatnih stroškov spremembe, oziroma se le-ti zaračunajo v skladu s splošnimi določili partnerja, ki ga Adria potovanja zastopa.

V skladu s pogoji negotovinskega poslovanja finančnih institucij (kreditne kartice, Maestro, BA …) turističnega aranžmaja ali druge storitve Adria potovanja v primeru vračila plačila v nobenem primeru ne izplača gotovine, potnik pa lahko zahteva dobropis, če je do njega upravičen.

Cene
Cene potovanja so določene v programih potovanja, veljajo pa od dneva objave potovanja. Adria potovanja si pridržuje pravico do spremembe cen v skladu z zakonom o obligacijskih razmerjih. O morebitni spremembi cene potovanja Adria potovanja potnika obvesti najkasneje 20 dni pred potovanjem. Če zvišanje dogovorjene cene turističnega aranžmaja preseže 10%, lahko potnik odstopi od pogodbe ne da bi moral povrniti škodo, kar ne velja za letališke pristojbine pri letalskih vozovnicah zaradi variabilnosti. Adria potovanja lahko v programu določi, da potnik plača storitve, ki bodo opravljene v tujini, na kraju samem in na način, kot ga predvideva program. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke na kraju samem (v tujini).

Potovalni dokumenti
Potnik se je dolžan informirati o veljavnih predpisih o potnih listinah, vizumih, deviznih, carinskih in zdravstvenih predpisih. Potnik je dolžan skrbeti, da on osebno ter njegovi dokumenti in prtljaga ustrezajo pogojem, predvidenim z obmejnimi carinskimi, zdravstvenimi in drugimi predpisi svoje države, kakor tudi tiste, v katero ali skozi katero potuje.

Potnik, ki se prijavlja za potovanje v tujino, mora imeti veljaven potni list ali drug ustrezen veljaven osebni dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Potnik si je dolžan pred potovanjem, oziroma do roka, ki je v programu določen sam pridobiti vizum za države, v katere potuje. Če potnik te obveznosti ne izpolni, postopa Adria potovanja po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da posamezne države pogojujejo vstop v državo z določeno časovno veljavnostjo potovalnega dokumenta pred iztekom veljavnosti na dan vstopa, je potnik dolžan na ta določila paziti sam in Adria potovanja za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja. Če kupuje le letalsko vozovnico, si je dolžan priskrbeti vizum za državo kamor potuje, do svojega odhoda. V primeru, da potnik pooblasti Adria potovanja za urejanje vizuma, Adria potovanja ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Posredovanje Adria potovanja pri pridobitvi vizuma ni všteto v ceni potovanja, ampak se plača posebej. Stroškov za pridobitev vizumov Adria potovanja potniku ne vrača. Stroški in škoda, ki nastanejo zaradi neupoštevanja teh določil bremenijo stranke, tudi v primeru, če pride do spremembe teh določil potem, ko je rezervacije že sklenjena. Potnik je dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Vsi podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti, nositi s seboj.

Potnikova odpoved potovanja
Če želi potnik odpovedati potovanje, lahko to stori le na mestu, kjer je potovanje prijavil. Datum pisne odpovedi je osnova za obračun stroškov stornacije. V tem primeru ima Adria potovanja pravico zadržati vplačilo v znesku, ki je odvisna od časa, v katerem je potnik podal odpoved in sicer:

- do 30 dni pred odhodom organizator zadrži 20 % cene aranžmaja
- od 29 do 22 dni pred odhodom organizator zadrži 40 % cene aranžmaja
- od 21 do 15 dni pred odhodom organizator zadrži 60 % cene aranžmaja
- od 14 do 8 dni pred odhodom organizator zadrži 80 % cene aranžmaja
- od 7 do dneva odhoda in po odhodu organizator zadrži 100% cene aranžmaja

Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje samo na svojo željo in s pisno izjavo o prekinitvi. Če potnik potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov. V primeru, ko so v programu pogoji za vračilo stroškov zaradi odpovedi potovanja drugače določeni, veljajo pogoji, določeni v programu.
Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi, so le ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, ki jih agenciji Adria potovanja narekujejo veljavni pogoji prodaje in jih pogojujejo poslovni partnerji. V primeru, da so v programu pogoji za povračilo stroškov zaradi odpovedi potovanja drugače določeni, veljajo pogoji določeni v programu.
V vseh primerih, ko je predmet pogodbe nakup letalskih vozovnic, ima Adria potovanja poleg stroškov odpovedi in administrativnih stroškov tudi pravico do zadržanja rezervacijske pristojbine (TSC).

Odstopnina
Če potnik ob prijavi predvideva, da se morda zaradi določenih okoliščin (ki utegnejo nastopiti pri njem ali v njegovi ožji družini) potovanja ne bo udeležil, lahko sklene zavarovanje rizika odpovedi potovanja, ki ga ponuja Adria potovanja. V tem primeru veljajo »Splošni pogoji za zavarovanje odpovedi turističnih potovanj« zavarovalnice, ki jih potnik prejme ob sklenitvi zavarovanja.  Potnik uveljavlja povračilo vplačanega zneska iz naslova vplačanega zavarovanja neposredno pri zavarovalnici, le ob predložitvi ustreznih pisnih dokazil.

S programom se lahko določi drugačna višina zavarovanja oziroma, da zavarovanje ni možno.

Ne glede na plačano zavarovanje ima Adria potovanja v primeru potnikove odpovedi potovanja pravico do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15,00 € po pogodbi/prijavnici ter pravico do zadržanja zneska vplačanega zavarovanja. Potnik ima iz naslova vplačanega zavarovanja torej pravico do povračila vplačanega zneska za pogodbeno dogovorjene turistične storitve, zmanjšane za administrativne stroške in vplačilo zavarovanja. Adria potovanja ne odgovarja za druge morebitne stroške, ki jih je imel potnik zaradi načrtovanega potovanja ali druge turistične storitve po pogodbi o potovanju (npr. stroški cepljenja, vizum, potni stroški, ipd.).

Če potnik ne prične potovanja na dan, ki je določen kot začetek in potovanja pred začetkom pisno ne odpove, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi vplačanega zavarovanja. Pri turističnih aranžmajih, v katere ni vključen organiziran prevoz, potnik nima pravice do vračila vplačanega zneska na podlagi odstopnine, če se na dan začetka potovanja ne zglasi v nastanitvenem objektu.

Smatra se tudi, da potnik ni pričel potovanja oz. da je odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnihkoli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali ob pričetku potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačanega zavarovanja. Potnik prav tako nima pravice do povračila iz naslova zavarovanja v primeru, ko ne predloži ustreznega pisnega dokazila o opravičenem razlogu odpovedi potovanja.

V drugih primerih dokumentirane višje sile, ki ne spadajo med dogodke, katere krije zavarovanje in zaradi katerih potnik odpove potovanje oz. odstopi od pogodbe, ima Adria potovanja pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi tistih, ki nastanejo s samo odpovedjo potovanja. Višja sila mora biti dokumentirana z veljavnimi uradnimi dokumenti in taka, da je pred sklenitvijo pogodbe ni bilo mogoče predvideti ali se ji izogniti.

V primeru, da potnik odpove potovanje zaradi višje sile, pa ni plačal zavarovanja, ima Adria potovanja pravico do povračila vseh svojih stroškov, razliko pa vrne potniku.

Zahtevka za uveljavitev rizika odpovedi potovanja ni mogoče uveljavljati po datumu začetka potovanja oz. letovanja.

V primeru, da potnik samostojno sklene zavarovanje odpovedi turističnega potovanja pri kateri izmed zavarovalnic, se potnikove pravice iz naslova zavarovanja uveljavljajo pri tej zavarovalnici, pri čemer se uporabljajo splošni pogoji te iste zavarovalnice.

Potek reševanja škodnega primera in čas reševanja škodnega primera je v pristojnosti zavarovalnice, prek katere je sklenjeno zavarovanje.

Carinski in devizni predpisi
Potnik je dolžan spoštovati carinske in devizne predpise; če zaradi nespoštovanja le-teh ne bi mogel nadaljevati potovanja, nosi vse posledice in stroške, ki nastanejo v zvezi s tem.

Odpoved potovanja ali sprememba potovanja
Adria potovanja si na podlagi veljavnih zakonskih predpisov pridržuje pravico do odpovedi potovanja najmanj 7 (sedem) dni pred odhodom, če se za potovanje ne prijavi potrebno število potnikov. Če v programu ni drugače navedeno, je najmanjše število potnikov v določenem prevoznem sredstvu naslednje:

- za potovanje z avtobusom, najmanj 30 potnikov.
- za potovanje s posebnimi letali, vlaki ali hidrokrilnimi ladjami, najmanj 80% zmogljivosti le-teh.
- za potovanje na rednih letalskih linijah, najmanj 20 potnikov.

Prav tako si Adria potovanja pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Adria potovanja pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenil, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe. Adria potovanja si pridržuje pravico do spremembe dneva in časa odhoda na pot zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile, ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki na katere se ne da vplivati) brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu. Adria potovanja ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile v času potovanja. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki glede na obstoječe možnosti. V primeru, da Adria potovanja odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila aranžmaja. V primeru, da Adria potovanja odpove potovanje, potnik nima pravice do povračila stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi se potovalo, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli spremembi v programu Adria potovanja potnika nemudoma obvesti. V primeru, da stanje na kraju samem Adria potovanja ne dopušča nastanitve potnikov v naročenem objektu, lahko Adria potovanja namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake ali višje kategorije.

Reklamacije
Če pride do nekvalitetne ali nepopolne izvedbe storitev, navedenih v programu, lahko potnik zahteva sorazmerno odškodnino, s pisno pritožbo po spodnjem postopku.

V kraju samem mora reklamirati neustrezno storitev pri predstavniku organizatorja, v njegovi odsotnosti pa ponudniku storitve. Potnik mora pri odvračanju vzroka pritožbe sodelovati s predstavnikom v dobrem imenu. V primeru, da bi bila, po vsebini sodeč, reklamacija lahko rešena na kraju samem, potnik pa ni reklamiral napake na kraju samem in o nepravilnosti ni obvestil zgoraj omenjenih oseb, se šteje, da se je potnik strinjal s tako pomanjkljivo opravljeno storitvijo in je s tem izgubil pravico do kasnejše reklamacije, z zahtevo po znižanju cene oz. plačilu škode.

Če vzroka pritožbe ni mogoče odpraviti, potnik s predstavnikom sestavi pisno potrdilo.

Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oz. druge ustrezne osebe o dejanskem stanju na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.

Po vrnitvi s potovanja mora potnik v zakonskem roku, to je v dveh mesecih od zaključka potovanja, poslati pisno pritožbo s priporočeno pošto na naslov: Adria potovanja d.o.o., Ukmarjeva 4, 1000 Ljubljana, ter priložiti dokaze, ki bodo dokazovali utemeljenost pritožbe (obvezno pisno potrdilo s podpisom predstavnika ali ponudnika storitve, morebitne račune zaradi dodatnih stroškov ipd.).

Organizator je dolžan prvič pisno odgovoriti potniku v 8 dneh po sprejemu pritožbe, dokončno pa v primernem roku, potrebnem za pridobitev informacij o vzroku pritožbe pri ponudniku storitve; oziroma, v času, ki je potreben, da pridobi informacije od tretjih oseb v skladu z 892. členom Obligacijskega zakonika. 

Dokler organizator ne izda sklepa, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom. Maksimalno nadomestilo po pritožbi lahko doseže znesek cene aranžmaja. S tem se izključuje pravica kupca do nadomestila idealne škode.

Zdravstveni predpisi
Po predpisih Svetovne zdravstvene organizacije se je za potovanje v določene države potnik dolžan cepiti in si priskrbeti ustrezen dokument. Cepljenje je tudi obvezno, če je tovrsten predpis sprejet po sklenitvi pogodbe o potovanju; to ni opravičljiv razlog za prekinitev pogodbe, če ne bi obstajale kontraindikacije za potnikovo zdravje. V tem primeru je potnik dolžan predložiti zdravniško potrdilo. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico, z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Adria potovanja ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja, zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, ali programa, na katerega se je prijavil, kakor tudi ne za stroške povezane s tem. V primeru, da potnik ni ustrezno zavarovan in med potekom potovanja potrebuje nujno medicinsko pomoč, Adria potovanja ne krije stroškov, ki pri tem nastanejo.

Prtljaga
Za prevoz prtljage ni odgovoren organizator, agent ali posrednik in ti ne odgovarjajo za uničeno ali izgubljeno prtljago, prav tako tudi ne za krajo prtljage oziroma drugih dragocenosti v hotelu. Prijavo o izgubljeni ali poškodovani prtljagi potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel.

Prevoz prtljage do določene teže, ki jo določa prevoznik, je brezplačen. Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem, v ustrezni valuti, oziroma po določilih letalskega prevoznika.

Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage. Pri letalskih prevozih odgovarja za prtljago izključno letalska družba, in sicer na osnovi predpisov, ki so veljavni v mednarodnem letalskem potniškem prometu.

Uplatom rezervacije putnik potvrđuje da je u potpunosti upoznat sa svim karakteristikama usluge putovanja. Uplatom rezervacije gost potvrđuje da prihvaća Opće uvjete i upute pružanje usluge putovanja.
Kada za putnika aranžman rezervira ovlaštena turistička agencija, sve odredbe iz ove točke vrijede i za ovlaštenu turističku agenciju.
Posebni uvjeti plaćanja mogu biti naznačeni u ponudi, ugovoru ili cjeniku.

Izguba dokumentov
Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. Pri urejanju formalnosti v zvezi s tem, se potnik lahko za nasvete in pomoč obrne na vodjo potovanja ali predstavnika Adria potovanja. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje ni upravičen do povračila stroškov vplačanega potovanja.

Informacije
Informacije, ki jih dobi potnik na prijavnem mestu, ne obvezujejo Adria potovanja bolj kot navedbe v ponudbi (program, katalog).

Končna določila
V primeru spora med strankama je za vse spore pristojno sodišče v kraju poslovanja odgovornega organizatorja.

Opozorilo
Ti splošni pogoji in navodila za potovanja se nanašajo na potovalno agencijo ADRIA POTOVANJA d.o.o. in so sestavni del pogodbe, ki jo s podpisom prijavnice skleneta ADRIA POTOVANJA d.o.o. oz. pooblaščena agencija in POTNIK, ki se pripravlja za določen turistični aranžman. V primeru da organizator potovanja ni Adria potovanja d.o.o. veljajo splošni pogoji izbranega organizatorja potovanja.

Ljubljana, 3.1.2022.

Kontaktirajte nas

Obiščite naše pisarne v Ljubljani, Zagrebu, Dubrovniku in Sarajevu ali pa nam pošljite poizvedbo.
©  2024 ADRIA POTOVANJA d.o.o.
crossmenu